سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه در زمینه زورگیری باید با قوه قضائیه صحبت کنید، گفت: ما در مجلس در مورد جرائم مختلف، با قانون‌نویسی، راه‌های انجام کار خلاف را بسته‌ایم. 

زورگیری

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: زورگیری و سرقت‌های خشن موضوع داغ این روزهاست؛ چرا که هر چند روز یک بار خبر یا ویدئویی از یک زورگیری خشن در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود و همین هم مردم را وحشت‌زده کرده است. این مساله آنجا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که به نظر می‌رسد زورگیران از قانون نمی‌ترسند و با وجود برخورد قاطع پلیس و دستگیری سریع این افراد، باز هم افراد دیگری هستند که به فاصله‌ای کوتاه بی‌محابا کار آنها را تکرار کنند. 

در این خصوص از سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی پرسیدیم که آیا مجلس و کمیسیون قضایی برنامه‌ای برای پرداختن به این موضوع در جهت کاهش آن دارد یا نه.

بیشتر بخوانید: 

وی پاسخ داد: ما در مورد همه جرائم اعم از سازمان‌یافته و غیر آن مثل زورگیری، گزارشگران فساد اقتصادی و قاچاق کالا، انسان و اعضای بدن انسان قانون داریم و مجازات‌ها معلوم است.

قانون در مورد برخورد با زورگیری چیزی کم ندارد

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من، دستگاه‌های اجرایی، پلیس و آنها که در جامعه مسئولیت دارند، باید جرایم خشن  را پیگیری کنند و برخورد لازم را انجام دهند. 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: در این زمینه قانون چیزی کم ندارد.

پلیس درباره جرائم خشن مسئولیت دارد، باید برخورد کند | مجلس با قانون‌ راه‌ انجام کار خلاف را بسته‌ است | اگر قوانین بازدارنده نیست بگویند تا اصلاح کنیم

قوانین موجود بازدارنده‌ هستند اما آماده اصلاح آن هم هستیم

دلخوش در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد قوانین موجود بازدارنده نیست، گفت: اگر قوانین بازدارنده نیست، به ما بگویند چون ما آماده‌ایم آنها را اصلاح کنیم. 

وی تاکید کرد: ولی آن چیزی که ما در کمیسیون قضایی می‌دانیم، این است که قوانین در این زمینه بازدارنده است و مشکل خاصی وجود ندارد. 

درباره زورگیری باید با قوه قضائیه صحبت کنید

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سوال همشهری آنلاین که با همه سر و صداهای اخیر درخصوص زورگیری‌ها و انتشار ویدئوهای مربوط به آن در فضای مجازی آیا در کمیسیون قضایی مجلس درباره آن صحبت شده است یا نه، گفت: نه، چون قبلا هم گفتم قوانینی را که لازم باشد، داریم و در این خصوص باید با قوه قضائیه صحبت کنید. 

با قانون‌نویسی راه‌های انجام کار خلاف را بسته‌ایم

دلخوش گفت: از جمله مسائل فساد است که داریم تشویق‌های لازم را برای گزارشگران فساد با قانون‌نویسی‌ در نظر می‌گیریم یا در مورد قمار و یا مفاسد اقتصادی قانون لازم را نوشته‌ایم، 

وی تاکید کرد: منظور اینکه در بخش‌های مختلف، با قانون‌نویسی، راه‌های انجام کار خلاف را بسته‌ایم. 

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه از نظر ما در خصوص زورگیری در قانون مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: شما، به عنوان رسانه، اگر مشکلی در جایی سراغ دارید، به ما بگویید چون ما قطعا پیگیری می‌کنیم. 

کد خبر 703412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    14 2
    درود بر روح این پلیس وظیفه شناس. آقایان نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ! مگر در اسلام با سارق به شدت برخورد نمیشود ؟ پس این چه قوانینی است که دست پلیس را بسته ؟ تو خانه خودمون بالا سر زن و بچمون دزد با قمه بیاد بزنیمش باید دیه بدیم ؟!!!!! یعنی چی ؟ یا پلیس دزد رو بزنه باید دیه بده چه معنی داره ؟ سارقان سابقه دار و زور گیر رو اعدام کنید از دم چون درست بشو نیستند. بابا والله اعدام کنید. 2000 سارق زورگیر رو اعدام کنید ، عوضش 80میلیون ایرانی راحت زندگی میکنند. آقا تورو به خدا یه تکانی بخورید .
    • عجبا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 0
      ظاهرا در قانون یا عمل به قانون یک اشکالی هست ، بله برای دستگیری یا دفاع در برابر سارق تا زمین گیر شدنش نباید دیه یا تخلفی حساب شود اما اگر سارق تسلیم شود و ضرب و شتم بدون حکم قضایی جنایت است.